שגריר ארה"ב: "העברת השגרירות – העמקת היחסים"

בנצי לייזרוביץ No Comments on שגריר ארה"ב: "העברת השגרירות – העמקת היחסים"

שגריר ארה"ב דייויד פרידמן נאם באנדרטת התאומים בטקס זיכרון לציון פיגוע התאומים ואמר: "העברת השגרירות לירושלים היא העמקת היחסים בין ישראל ארה"ב והמחויבות שלנו לחברת האמת שלנו"

השגריר באנדרטת התאומים צילום: דוברות קק"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ארה"ב בישראל בטקס זיכרון לנספי אסון ה-11 בספטמבר שנערך באנדרטת התאומים: "ארה"ב וישראל פועלות יחדיו כדי למנוע מאסונות כאלה לקרות בעתיד. לא נשכח ולא נסלח". קק"ל, JNF-USA ושגרירות ארה"ב בישראל קיימו הבוקר טקס זיכרון לזכר נספי אסון ה-11 בספטמבר באנדרטת הזיכרון בעמק הארזים בירושלים, בנוכחות שגריר ארצות הברית בישראל דניאל פרידמן.

סגן יו"ר קק"ל יאיר לוטשטיין אמר: "אנו עומדים כאן היום באנדרטת הזכרון היחידה מחוץ לארה"ב על מנת להנציח את כל הנספים, האלפים שנהרגו ונפצעו ביום עצוב זה. אנו כאן להוקיר תודה לכבאים ולאנשי ההצלה שהקריבו את חייהם במטרה להציל חיים. אנחנו חייבים לאחד כוחות כולנו במאבק בכוחות הרשע כדי למנוע שמקרים כאלה לא ישנו.

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן: "לפני 17 שנה, ביום רגיל כמו זה, עם שמיים כחולים, אומה עברה טרגדיה עצומה כאשר כ-3,000 איש נהרגו בפיגועים הברבריים של ה-11.9. משפחות יקרות, קשה לדמיין את הכאב האינסופי שאתן חשות עד היום. אנחנו כאן ביחד, ארה"ב וישראל כדי למנוע מאסונות כאלה לקרות בעתיד. לא נשכח ולא נסלח".

"אנחנו פועלים ביחד כדי להבטיח שלום לילדינו. אנחנו פועלים בצירים רבים על מנת לפייס בין ישראל והפלסטינים כדי להבטיח ביטחון, שלום ושגשוג. העברת השגרירות לירושלים היא העמקת היחסים בין ישראל ארה"ב והמחויבות שלנו לחברת האמת שלנו".

אד בלנק, התורם של אנדרטת ה-11.9: "ישראל וארה"ב חולקות ערכים משותפים ולכן זה היה אך טבעי להקים פה את האנדרטה היחידה מחוץ לארה"ב שמנציחה את כל קורבנות האסון. אנחנו חייבים להמשיך ולהיות מאוחדים במאבקינו המשותף בטרור".

רוג׳ר מיו, לשעבר מהמחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, שחקר את אסון ה11.9: "אסון התאומים הביא לכאוס במערכת הביטחון האמריקאית. כולם היו מבוהלים ולא ידעו איך זה קרה. עבדנו 16 שעות ביום כדי לחקור את האירוע במשך 4 חודשים. עד היום אני סובל מבעיות בריאותיות כתוצאה משאיפת האוויר הרעיל שהיה במקום".

ח"כ נחמן שי: "רק אלו שמוכנים להקריב חיים יכולים לנצח את הטרור. ארה"ב וישראל הן שותפות אמת למאבק בטרור".

קק"ל, JNF USA ושגרירות ארה"ב בישראל מתייחדים מידי שנה עם קורבנות אסון ה-11 בספטמבר והפיגוע במגדלי התאומים במרכז הסחר העולמי בניו יורק.

אנדרטת התאומים ממוקמת בעמק הארזים ונשקף ממנה נוף מרהיב של הרי ירושלים ועמק הארזים. האנדרטה, אשר גובהה 9 מטרים, עוצבה על ידי האמן הישראלי אליעזר וייסהוף והאדריכל יחיאל כהן. בבסיסה מונחים שרידים של מגדלים התאומים וממנו עולה לשמים דגל ארה"ב בצורת להבת זיכרון. מסביב האנדרטה מצוינים שמות כל הנספים מאז הקמתה היא משמשת מקום עליה לרגל של תיירים רבים ומקום התייחדות לקרובי הנספים.

זהו אתר הזיכרון הראשון שנבנה מחוץ לניו יורק, אשר משקף את הערכים המשותפים בין ארה"ב, ישראל והעולם החופשי כולו למען החופש ונגד הטרור. האנדרטה הינה המקום היחיד מחוץ לארה"ב בו מונצחים שמות כל הנספים.

אנדרטת התאומים הוקמה על ידי קק"ל, בשיתוף JNF USA, ובעזרת תמיכתם הנדיבה של משפחת אדוארד בלנק מניו יורק, ומצוואתה של הגברת ברונקה סטבסקי רבין ויינטרוב ז"ל.



0 תגובות